Andra rederier i Sverige

Kulturbåtarna i konkurs

2018-07-18 17:56 #0 av: Jimmy.L

Kunder får ingen information när båtar har ställts in på grund av att Kulturbåtarna AB har gått i konkurs. Turer har nu ställts in och resenärerna blir lidande, skriver GP.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/kulturbatarna-i-konkurs-kunderna-star-och-vantar-i-hamnen

Anmäl
2018-07-18 19:23 #1 av: Göstage

Synd om kunderna som blivit drabbade! Gick förbi tre av Kulturbåtarnas fartyg vid kajen när jag var på besök på Götheborg helt nyligen - Svea af Bohuslän, Ellen af Bohuslän och S/S Lady Ellen (inchartrad). Den sistnämnda, som kallats Sveriges vackraste segelfartyg, har figurerat i en konkurs tidigare, nämligen jättehärvan när Tjörnbröderna Johansson slog vantarna i bordet. (Jag kanske ägnar det fartyget lite fler rader på annan plats så småningom.) 

Enda fartyget i flottan som jag inte såg var Nya skärgården.

GP:s artikel är tyvärr prenumerantlåst.

~"Don't look back, there's no future in it."~

Anmäl
2018-07-18 19:25 #2 av: Jimmy.L

Ja det var mycket tråkigt och jag hoppas dom som har betalat får tillbaka sina pengar. 

Anmäl
2018-07-18 19:26 #3 av: Göstage

Svea af Bohuslän.

Anmäl
2018-07-18 19:26 #4 av: Göstage

Ellen af Bohuslän.

Anmäl
2018-07-18 19:27 #5 av: Göstage

S/S Lady Ellen.

Anmäl
2018-07-18 19:33 #6 av: Jimmy.L

Hoppas dom stannar i svensk vatten i fortsättningen. 

Anmäl
2018-07-18 19:46 #7 av: Göstage

Ja, om företaget skingras så är Svea och Ellen inte större än att de även skulle kunna passa på större insjöar, 

Anmäl
2018-07-18 19:48 #8 av: Jimmy.L

Något för Strömma att satsa på?

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.