Annons:
Etikettskärgårdstrafik
Läst 1402 ggr
[Jimmy.L]
7/18/18, 5:56 PM

Kulturbåtarna i konkurs

Kunder får ingen information när båtar har ställts in på grund av att Kulturbåtarna AB har gått i konkurs. Turer har nu ställts in och resenärerna blir lidande, skriver GP.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/kulturbatarna-i-konkurs-kunderna-star-och-vantar-i-hamnen

Annons:
[Göstage]
7/18/18, 7:23 PM
#1

Synd om kunderna som blivit drabbade! Gick förbi tre av Kulturbåtarnas fartyg vid kajen när jag var på besök på Götheborg helt nyligen - Svea af Bohuslän, Ellen af Bohuslän och S/S Lady Ellen (inchartrad). Den sistnämnda, som kallats Sveriges vackraste segelfartyg, har figurerat i en konkurs tidigare, nämligen jättehärvan när Tjörnbröderna Johansson slog vantarna i bordet. (Jag kanske ägnar det fartyget lite fler rader på annan plats så småningom.) 

Enda fartyget i flottan som jag inte såg var Nya skärgården.

GP:s artikel är tyvärr prenumerantlåst.

[Jimmy.L]
7/18/18, 7:25 PM
#2

Ja det var mycket tråkigt och jag hoppas dom som har betalat får tillbaka sina pengar.

[Göstage]
7/18/18, 7:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Svea af Bohuslän.

[Göstage]
7/18/18, 7:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Ellen af Bohuslän.

[Göstage]
7/18/18, 7:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

S/S Lady Ellen.

[Jimmy.L]
7/18/18, 7:33 PM
#6

Hoppas dom stannar i svensk vatten i fortsättningen.

Annons:
[Göstage]
7/18/18, 7:46 PM
#7

Ja, om företaget skingras så är Svea och Ellen inte större än att de även skulle kunna passa på större insjöar,

[Jimmy.L]
7/18/18, 7:48 PM
#8

Något för Strömma att satsa på?

[Göstage]
7/18/18, 7:52 PM
#9

Ja, det är kanske inte otänkbart. Fast i Göteborg verkar de rätt välförsedda. Kanske Helsingfors, om man nu skall spekulera?

Upp till toppen
Annons: