Annons:
Etikettskärgårdstrafik
Läst 733 ggr
[Jimmy.L]
8/28/18, 9:02 AM

Fartyg körde rakt in i Helsingborgs kaj

Strax före klockan 13 på onsdagen skulle M/S Hamlet lägga till i Helsingborg och körde då in i kajen. Enligt uppgifter till HD ska fören på fartyget blivit intryckt.

https://24helsingborg.se/fartyg-korde-rakt-in-i-helsingborgs-kaj_5f47e3f5

Annons:
Carmarino
8/28/18, 9:54 AM
#1

Trevligt med omväxling. Tidigare var det oftast färjan Tycho Brahe som brukade ramma kajen. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
8/28/18, 10:53 AM
#2

Dom tycks inte gilla kajen i Helsingborg. 😃

Carmarino
8/28/18, 11:01 AM
#3

Nej, danskarna är inte så förtjusta i Sverige. (Hamlet och Tycho Brahe räknas som "danska" båtar.)


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Göstage]
8/29/18, 10:04 AM
#4

Apropå färjelinjer Helsingborg-Helsingör så var det några år sedan jag åkte med Sundsbussarna, och ännu längre sedan jag turade på lokalt vis (fram och tillbaka med tillbehör utan att gå i land).

Ser att Sundsbussarna fortfarande går, och heter nu Pernille och Jeppe. Men det ser mer städat ut nu…🙂  

https://sundbusserne.se/sv/

Carmarino
8/29/18, 11:08 AM
#5

#4 Ja, Sundsbussarna är väl lite fräschare nu än tidigare. Vad jag minns har jag bara åkt med dem en gång, och det är länge sedan. Blev sjösjuk eftersom man i princip satt i nivå med vattenytan, och att det inte gick att undkomma rökmolnen ens ute på däck. Förhoppningsvis är det bättre nu, men jag håller mig nog ändå till Scandlines om jag ska åka över - trots risken för att ramma kajen. 😉


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
8/29/18, 12:09 PM
#6

Det ska ju gunga när man åker båt. 😃

Annons:
Carmarino
8/29/18, 12:20 PM
#7

Ja, men då vill jag befinna mig uppe på däck och inte under däck, i höjd med vattenlinjen. Plus att jag inte vill vara omgiven av cigarr-/cigarettrök tjockare än lützendimman. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
8/29/18, 12:26 PM
#8

😃

Upp till toppen
Annons: