Skärgårdstrafik i Sverige

M/S Emelie

2019-08-25 16:48 #0 av: Jimmy.L

M/S Emelie Trafikerar för Ressel Rederi och går sträckan Hammarby Sjöstad – Masthamnen/Viking Line – Djurgården – Nybroplan

Byggd 1931 i Danmark som vägfärja och har bygds om en massa gånger. 

https://ressel.se/language/sv/ms-emelie/?lang=sv

Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm 

Anmäl
2019-08-27 15:30 #1 av: Jimmy.L

Åkte med henne idag till Luma-brygga.

Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm 

Anmäl
2019-08-27 15:33 #2 av: Jimmy.L

Ska man köpa dagsbiljett eller enkelbiljett gör man i denna och betalar med kort i kortläsaren dom tar ej kontanter.

Anmäl
2019-08-27 15:35 #3 av: Jimmy.L

För köp av månadskort eller 10 resor så köper man dom här. 

Anmäl
2019-08-27 15:39 #4 av: Jimmy.L

Hon är trevligare att åka med än Djurgårdsfärjorna och har en luftig övre däck. 

Anmäl
2019-08-27 15:42 #5 av: Jimmy.L

Många klev på henne för att åka in mot Nybroplan när jag steg av.

Anmäl
2019-09-02 13:10 #6 av: eskils

Tack för rundtur! Håller med, hon ser trevligare ut än djurgårdsfärjorna.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.